Kapitola 14

08.11.2015 14:59

Kapitola 14

Trysk nebyl vůbec zpocený a pořád pochtíval pamlsky. Mike mu sundal uzdečku a nasadil jenom mu ohlávku a vodítko, které zapnul z obou stran ohlávky. Potom se zavřel v autě a převlékl se do obyčejného trička a tříčtvrťových tepláků. Když byl hotový, naskočil na Tryska bez sedla a rozjel se k ostrůvku.  Anet tam byla s Diablem a nechávala ho pást se. „Jedeš teda se mnou?“-„Jo jenom ho odvedu zpátky.“ Po chvilce se vrátila a nasedla si za Mika. Jeli svižným klusem po velkém poli, na kterém si zrovna zaječí rodinka dávala večeři. Po nějaké chvíli ticha a přemýšlení se rozjela zajímavá konverzace. „Miku? Proč tě můj táta nemá rád?“-„To je šíleně dlouhý příběh, víš znali jsme se už dávno předtím, než jsem tě vytáhl z toho boxu.“-„Vážně?! Ale, to bych si pamatovala…“-„Nemůžeš, bylo to už před dvěmi lety, a když jsem tě viděl naposled, odvezla tě policie, vlastně i mně, ale ty ses chtěla… chtěla jsi ukončit svůj život.“ Anet se zarazila Tak to je to co mi táta tajil! „Ale proč? Nechceš mi to říct celé?“ Mike přikývl a rozpovídal se. „No a to je celý příběh… Proto jsem tak rychle zmizel z Moncheri, nechtěl jsem věřit že je to s tebou tak zlé.“ Zakončil Mike vyprávění přesně před vjezdem do francouzké stáje. „Nepamatuju si nic z toho, ale díky za upřímnost!“-„Nemáš zač, jednou ses to musela dozvědět.“ Oba sesedli a na chvíli bylo všechno tak, jak to dneska, podle Mika, mělo být. Ale pak ta chvíle skončila. „Aneto?! Kde jsi jako byla?! Neříkej mi, že s ním?!“ Anet proti otci vykročila stejným krokem jako Jeremy „jo! Byla jsem s Mikem a už vím úplně všechno! Ty jsi ten nejhorší člověk na planetě! Já tě nenávidím, slyšíš?! Nenávidím!“ Jeremy zrudl a vlepil Anet facku a odstrčil ji pryč. Ta zakopla a svalila se na zem. Mike nevěděl co dřív. Měl se poprat s Jeremym? Nebo nejprve pomoct Anet? Osud rozhodl pro variantu č. 1. „Proč se nám pořád pleteš do života?! Proč nás nenecháš normálně žít?!“ Většinu lidí ze závodů to zaujalo a sledovali pozorně celou scénu. „Protože Anet má taky právo rozhodovat za sebe! Ale hlavně říká pravdu, kterou jí velká většina lidí nechce uznat! Všichni se tě totiž báli, ale já ne!“ Mike se tak tak stihl vyhnout letící pěsti. Jeremy lehce vyvolal rvačku a měl v ní celou dobu navrh. Mike se ale naštěstí pokaždé vyhnul. Pak ale Jeremy pěstí zasáhnul Tryska do slabiny. Trysk zařehtal a pohotově vykopl do strany, čímž trefil Jeremyho přímo do ruky a v ten moment se ozvalo hlasité křupnutí. Mike Tryska rychle uklidnil a vydal se Anetiným směrem. Seděli kolem ní dvě sestřičky a doktor. Byl už jenom kousek od ní, ale pak si ho všimla jedna ze sester a řekla mu, že doktor pracuje a nikdo tam nesmí. A tak se musel spokojit jenom s tím, že je trochu poškrábaná a otřesená, ale bude v pořádku.