Kapitola 12

08.11.2015 14:59

Kapitola 12

Za celou dobu co opracovával Tryska, se už Anet na pracovišti neukázala. „A teď na parkourovou trať vjíždí Anet Setrová. Dále se připraví Mike Western.“ Občas byl Mike terčem posměchu i kvůli svému příjmení, ale taky proto že jezdil na koních. Tady se ale většina jezdců smála spíš kvůli jeho přímení. Když uslyšel hlášení pošeptal cosi Tryskovy do ucha a potom se nadechl a zhluboka vydechl. „Tak už jdi Miku! A hodně štěstí! A nezapomeň, není důležité vyhrát, ale naučit Tryska jezdit závody.“ Volala za ním Jena, když odjížděl směrem k jízdárně. Pro mě je důležité to i to! My to zvládneme Trysku! Já to vím! Opakoval si v duchu pro sebe. Anet s Diablem jela trochu splašeným tempem a výsledkem bylo 19 trestných bodů. „A teď přichází na řadu Mike se svým koněm, ale zároveň nejmladším účastníkem závodu v kategorii koní, dvouletým Tryskem! Ale ještě před zahájením, poprosím, aby se připravila Magda Silverová.“ Po jejich uvedení přišel veliký potlesk. Trysk byl zvědavý a koukal na publikum, jak nadšeně se tváří, když vešel na jízdárnu. Ten pohled diváků v něm rozproudil krev a on byl odhodlaný dát do toho všechno. Čekal už jenom na pobídku a vyrazil kupředu přiměřeným cvalem. Jel ladně, jako obvykle a čekal na první skok. Skočil čistě a ještě s alespoň patnácti centimetrovým odskokem od břevna. Po třetí stejné oxerové překážce přišel vodní příkop a trojskok. Všechno zvládl na jedničku a v tempu nezpomalil ani nezrychlil. Přišly na řadu dva kolmé skoky a po něm kavalety ve cvalu. Mike navedl tryska na menší polovičku, ale Trysk odmítnul a skočil tu větší. Povedlo se mu to, ale nestihl si dobře najet na ten druhý, Mike tedy musel zakročit a nějakým zázrakem ho pomocí vnitřní nohy a otěží dotahal na menší polovinu jako předtím. Nejvíc se Mike bál kavalet. Nikdy je s Tryskem netrénoval a měl obavu, že je skočí. Co to sakra je?! Tohle neznám.. co mám dělat! Proběhlo Tryskovy hlavou a pokusil se po kolmém skoku nějak to dát najevo. Mike pochopil a začal ho nenápadně drbat na kohoutku. Učil ho to už od hříběte a Trysk si to spojil jako pochvalu a zároveň podporu a uklidnění. Mike mírně povolil otěže a Trysk měl možnost si kavalety v rychlosti očichat, ale pak už nebyla cesta zpět. Byl sice zmatený, ale Mike po něm nic nechtěl a tak prostě cválal. „To je neuvěřitelné! Trysk odjel čistě celý parkour v čase 01:42 (jedna minuta a čtyřicet dva vteřin) a posouvá se tak do čela naší tabulky! Prosím veliký potlesk pro Mika a Tryska!!“ Trysk zářil štěstím a Mike taky, když opouštěli jízdárnu, všichni jim gratulovali. Potom klusali kolem Anetiného přívěsu a nedalo se přeslechnout, jak Anet dostávala od Jeremyho pořádnou lekci výchovy „Aneto! Jak jsi to mohla odjet tak blbě?! Jsi snad zamilovaná, až ti z toho hrabe?!“ Řval přes čtvrt parkoviště „jo jsem! A ty to nejsi!“ Vyjela po něm na oplátku. Jeremy se v duchu šíleně lekl „jo?! A kdo je ten šťastlivec, co okouzlil moji milovanou holčičku?“ Hned se změnil v neviňátko a zeptal se hláskem sladkým jako med „hádej třikrát!“-„Dobře víš že nesnáším hádanky! Řekni mi to!“ Trochu hlas zdrsnil. Anet se otočila k Diablovy a začala ho drbat na čele „pamatuješ, jak jsem ti říkala, že jsem omdlela v tom boxu? Tak jako jediný si toho všiml Mike a když mě vzbudil, řekla jsem si, že jsem asi mrtvá. Takového pěkného kluka jsem neviděla už hodně dlouho. Byla to láska na první pohled, ale nevím, jestli mi lásku opětuje..“ Jeremy zbledl jako stěna. Nechtěl, aby se všechno opakovalo znovu. „Tak na to zapomeň! Mika nikdy!“ Zmohl se jenom na tohle a potom odešel do stánku s rychlím občerstvením. Mike teď zářil štěstím ještě víc a řekl si, že dneska za soumraku ji to poví.